5 tips på hur vinner du uppdragen

1. Kontakta kunden

I samband med att du svarar på en förfrågan kan du skicka med ett meddelande. Använd med fördel sparade svarsmallar som du enkelt kan återanvända. Men se sedan till att du följer upp ditt meddelande med ett samtal eller mail. Det ökar chanserna att kunden väljer just ditt företag. Men tänk på att inte höra av dig för ofta eller på obekväma tider, det kan stressa och irritera kunden.

 

2. Var nåbar

För att hålla en god kundkontakt gäller det att du som företagare är nåbar för kunden. Har du inte tid att svara när kunden hör av sig kan det vara bra att bekräfta att du sett att kunden försökt nå dig och att du återkopplar så snart som möjligt, allra helst med en tidpunkt.

 

3. Omdömen

En av ditt företags viktigaste tillgångar är kundomdömen. Potentiella kunder vill alltid höra vad andra tycker om ditt företag. När du har utfört ett jobb genom BraByggare så frågar vi alltid din kund om ett omdöme som sen publiceras på din företagsprofil. Självklart hjälper vi dig gärna att samla in omdömen från dina tidigare nöjda kunder.

 

4. Bilder på tidigare jobb

Precis som med omdömen vill potentiella kunder kunna bilda sig en uppfattning om ditt företag innan de väljer. Här hjälper referensbilder till. Man brukar säga att en bild säger mer än tusen ord, så glöm inte bort bilderna på din företagsprofil.

 

5. Certifieringar

Du bör visa potentiella kunder vilka certifikat och behörigheter företaget har. Det ökar kundernas förtroende för företagets kompetens och pålitlighet samtidigt som det visar att ni följer standarder och säkerhetskrav. Hör av dig till din kontaktperson så hjälper vi till att publicera era certifieringar på er företagsprofil.