Maximera nyttan av ditt abonnemang

Självklart vill vi ge dig som är medlem hos oss på BraByggare praktiska tips kring hur du får ut mer nytta av ditt abonnemang hos oss. Alla tips är baserade på dels våra egna mångåriga kunskaper i branschen men framförallt erfarenheter från andra byggare.

Ställ in din sökprofil

Anpassa din sökprofil så att du verkligen får mail om rätt typ av uppdrag men också just de uppdrag du vill ha. Vår matchning fungerar som så att den som väntat längst är den som väljs ut först när en ny jobbförfrågan kommer in som matchar sökprofilen. Har du en för bred sökprofil finns risken att du går miste om uppdrag som du verkligen vill ha.

Vilka uppdrag vill du ha?

Välj ut de uppdrag du verkligen vill ha med omsorg och bearbeta dom hårdare. Den som hör av sig tidigt och samtidigt ringer kunden har betydligt större chans att få uppdraget. Skriv gärna även ett personlig svar när du besvarar en förfrågan så skiljer du ut dig från dom så bara använder standardsvaret.

Vårda dina kundomdömen med omsorg

Vårda dina kundomdömen på sajten. Detta är något som alla kunder ser och de flesta väljer faktiskt en byggare med bra omdömen framför pris. Ett fint omdöme ökar även dina möjligheter att ta betalt och att få uppdraget. Har du nöjda kunder så glöm inte att påminna dom om att de ska sätta ett omdöme på sajten. Har du gamla referenskunder som du vill få in så kontakta oss så hjälper vi dig med det.

Skapa en snygg profilsida

Lägg in information om ditt företag, anmäl certifieringar, lägg upp referensuppdrag med bild på din profilsida hos oss. Kunderna tittar oftast där innan de väljer sin leverantör. Ser din sökprofil bra och proffsigt ut så ökar dina möjligheter till att få uppdrag betydligt. Du kan enkelt göra det själv när du är inloggad via Mina sidor.

Stirra dig inte blind på kundernas budget

Sist men inte minst, stirra dig inte blind på kundernas budgetförväntan. De kan mycket väl ha dålig koll eller vilja vara taktiska. Det är dock en värdefull information och en viktig fråga att stämma av tidigt i dialogen med kunden, speciellt om den känns orealistisk så att du slipper slösa tid på en offert där det ändå kanske inte finns någon chans.

På brabyggare.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen för dig. Läs mer om hur vi använder cookies här...