Rollerboys Väst AB

Rollerboys Måleri sätter en ny standard för service och kvalitet inom måleriarbete. Vi kommunicerar tydligt med våra kunder och levererar en snyggare miljö till både privatpersoner och företag. Vi finns i Göteborg, Borås, Malmö, Lund, Helsingborg, Landskrona, Stockholm, Uppsala, Västerås, Sala, Halmstad, Kungsbacka, Värnamo och Ljungby. Kontakta oss idag för en offert! Se mer om oss på www.rollerboysmaleri.se och följ oss gärna på instagram.com/rollerboysmaleri Kontakt: Göteborg: mikaela@rollerboysmaleri.se Mikaela Muhrén: 0702-00 13 44 Borås: christoffer@rollerboysmaleri.se Christoffer Clarensius: 0760-229106 Halmstad: christian@rollerboysmaleri.se tel. 0760-29 44 36 Södra Skåne: mathias@rollerboysmaleri.se Mathias Obrell: 0708-917 613 Norra Skåne: alex.t@rollerboysmaleri.se Alex Tern: 0761-40 37 20 Stockholm: viktor@rollerboysmaleri.se Viktor Järpmyr: 0735-37 38 22 Uppsala: jonas@rollerboysmaleri.se Jonas Westlund: 0703-767476 Västerås: dahlstrom@rollerboysmaleri.se Tomas Dahlström: 0702-04 04 03 Sala: pelle@rollerboysmaleri.se Per Svärd: 0766-71 31 60

Rollerboys är ett måleri som sätter gediget hantverk och yrkesstolthet främst. Våra kunder består av både företag och privatpersoner. Vi finns idag i Göteborg, Borås och Malmö med omnejd.

Rollerboys jobbar med allt från nyproduktion till renoveringar, och vi lägger stor fokus på kommunikation med våra kunder. Vi har en egen kvalitetsmärkning vilket bl.a. innebär att målaren gör kvalitetskontroll direkt i mobilen vid avslutat arbete. Vi använder svanenmärkta måleriprodukter från Alcro och Nordsjö för miljöns skull. Rollerboys Måleri tar även totalentreprenad på mer eller mindre omfattande renoveringar. Med hjälp av duktiga snickare, elektriker, golvslipare m.m kan vi ta hand om ert projekt från start till färdigställande. Titta in på vår hemsida idag www.Rollerboysmaleri.se och följ oss på Instagram Rollerboys Måleri för en inblick i våra pågående uppdrag

Referensjobb

Här kan du se tidigare jobb som Rollerboys Väst AB har utfört.

Referensjobb "Stamsjöliden 8" utfört av Rollerboys Väst AB

Stamsjöliden 8

Utbyggnad om ca 160 m2 boyta. Spackling och målning av gips. Uppsättning av mönstertapet. Betsning av limträbalk och taklister, lasering av putsvägg m.m

Referensjobb "Anders väg 3" utfört av Rollerboys Väst AB

Anders väg 3

Målning av liggande träpanel på nybyggd Onsalavilla

Referensjobb "Omfattande lokalrenovering på Viktoriagatan i centrala Göteborg" utfört av Rollerboys Väst AB

Omfattande lokalrenovering på Viktoriagatan i centrala Göteborg

Nedrivning av tapeter, bredspackling av väggar samt målning av tak, väggar och snickerier. Noll besiktningsanmärkningar.

Referensjobb "Lokalanpassning 24/7 Gym i Uddevalla" utfört av Rollerboys Väst AB

Lokalanpassning 24/7 Gym i Uddevalla

Spackling av ny gips. Brudspackling av betongväggar. Uppsättning av microlitväv samt målning och uppsättning av specialbeställda fototapeter.

Referensjobb "Saltholmsgatan utbyggnad" utfört av Rollerboys Väst AB

Saltholmsgatan utbyggnad

Spackling och tapetsering av nya gipsväggar. Grund- och färdigmålning av ny bröstpanel, foder och lister i tre olika kulörer.

Kundomdömen

Här kan du se de senaste omdömen för Rollerboys Väst AB.

M

Måla nytt innertak i kök

Gjorde ett bra jobb. Snabbt och smidigt.

– Martin (2022-12-01)

Hantverkarens svar

Tack för förtroendet!

U

tapetsering

Överenskomna arbetstider hölls inte. Två mindre fel åtgärdades inte trots kontakt med företaget, som skulle återkomma men inte gjorde det.

– Ulla (2022-08-25)

Hantverkarens svar

Hej Ulla! Det var tråkigt att höra. Vi tar till oss av informationen du givit. Fel som beror på utförandet åtgärdas alltid, kanske har det blivit någon miss i kommunikationen? Jag tar detta vidare till ansvarig projektledare på företaget.

S

Nytt slätt innertak i vardagsrum

Ger hantverkarna 5* lite dåligt med information från företaget

– Siw (2022-05-25)

A

Renovera ytskikt m.m. i sekelskiftestvåa 45kvm

I våras beställde jag en helentreprenad av Rollerboys Måleri AB vilket betyder att de också anlitar en underentreprenör för att utföra det som inte är målerijobb. En kort sammanfattning av betygets olika delar: Utförande: 4.5 stjärnor Kommunikation: 2 stjärnor Kundservice: 2 stjärnor Avtalsskrivande/fakturahantering: 1 stjärna. Jag tyckte att hemsidan var professionell, att de hade rätt certifikat och att de verkade säkra och trygga i det de gjorde. Jag blev dock lite förvånad över att jag hittade så få recensioner på nätet men kände att jag ville köra ändå. Mest av allt tyckte jag att det var bra att de hade kollektivavtal. Jag är dock inte säker på om även underentreprenören tillämpar kollektivavtal på sina anställda. Utförande Jobbet är otroligt bra genomfört, det märks att det är fackmän som gjort måleri och snickeriarbetet i vår fina lägenhet och att vi fick fram våra gamla tavlor i våra djupa fönsternischer och att de gick att renovera så fint är verkligen ett plus i kanten. Minus på att de slet ut delar i en inbygg garderob där jag tydligt instruerat om att innanmätet på garderoben inte ska röras. Även där vi ändrade öppningen i en vägg blev det lite ojämnheter i väggen, det finns detaljer att anmärka på. Värst av allt som senare ledde till en mindre konflikt med företaget var att en av hantverkarna hade gjort en stor repa och flera tryckmärken i vårt nyslipade och nybehandlade furugolv när denne skulle ställa tillbaka kylskåpet på plats. Men annars är målningen utmärkt genomfört och jag är helt säker på att vi har de finaste socklarna och foder på hela södermalm. Kommunikation Någonstans efter att allt elarbete var genomfört påstods det att jag hade gått med på att elarbetet skulle gå på löpande räkning. Inte någonstans gick detta att hitta i skrift och eftersom jag skrivit avtal och allt annat i skrift och att det även går att hitta en överenskommelse på fast pris för elarbetet gör att jag tappade förtroendet för företaget. Att den fakturan kom efter att jag hade betalat den sista fakturan blev inte heller bättre. Jag bestred såklart fakturan, fick en annan konstig faktura med materialkostnader för elarbete som jag aldrig godkänd och bestred även den. De lade snabbt ner ärendet men inte för att de hade fel, utan jag hade uppenbarligen fel och de ville vara snälla och "bjuda" på kostnaderna. Det finns klara kommunikationssvårigheter mellan huvudentreprenör och underentreprenör samt själva utförarna för underentreprenören. Det fanns tydliga brister om kunskap i konsumenttjänstlagen och konsumenträtt överlag som man bör ha koll på om man är ett företag av denna storlek, anser jag. Fördjupade kunskaper i detta ger även också tydliga ramar för hur kommunikationen ska skötas. Det är ju så enkelt som att gå in på hallåkonsument (konsumentverkets hemsida) och få tips och råd om hur man ska komma överens både innan och under processen för att undvika konflikter. Kundservice Att flera gånger säga att "kunden har fel" då det inte heller stämmer samt att samtidigt säga vid avtalsskrivningen att "det är viktigt att du som kund har förtroende för oss" är inte helt kongruent. Jag fick även ta mig igenom ett väldigt otrevligt samtal med underentreprenören under min semester. Något som förorsakade mycket stress under stora delar av min semester och gjorde det svårt för mig att koppla av. Hela tiden tänkte jag "när kommer nästa konstiga faktura?" Osv... Avtalsskrivande/fakturahantering Som sagt är så hade lite kunskap i konsumenträtt suttit på sin plats. Jag fick be om att vi skulle använda hantverkarformulär17. När jag fick tillbaka avtalet ifyllt så blev det en lång och utdragen diskussion om hur och vad som skulle fyllas i. Det var viktigt för oss att arbetet blev klart innan maj månads slut, annars skulle vi stå tillfälligt utan bostad. Men samtidigt så skulle vi behöva ta smällen för om någon av hantverkarna blev drabbad av corona och arbetet skulle dra ut på tiden. Det är ju arbetsgivarens ansvar att se till att leverera till kund i tid och därav att ha tillräckligt med personal, även vid sjukdom. Någon Force majeure-klausul kring just corona behöver ju inte specificeras då det redan finns en allmän sådan klausul som kan prövas i varje enskilt fall. Fakturorna kom i flera olika omgångar och var inte särskilt överblickbara. Det tog tid att gå igenom dem för att se vad det var som vi egentligen betalade och ibland hade det även fakturerats för för mycket. Vill ni ha ett bra måleriarbete så kan jag absolut rekommendera denna firma, men kanske inte för helentreprenad då detta verkar bli väldigt komplicerat i avtalshanteringen.

– Anna (2021-08-31)

M

Slipning och målning/oljning av ytterfasad

Duktig och noggrann målare som tog sig an vårt 60-tals hus på bästa sätt. kommunikativ och bra service hela vägen, skulle absolut anlita igen!

– Minna (2021-08-19)

  • Föregående
  • Sida 1
  • Nästa
  • Föregående
  • 1
  • 2
  • Nästa

Certifieringar & branschorganisationer

Kontakt

På brabyggare.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen för dig. Läs mer om hur vi använder cookies här...