Amhult Bygg & Kakel AB

(14st)
Hantverkare

Välkommen till Amhult Gruppen! Renovera ditt kök & badrum – rätt utfört och till rätt pris Köks och Badrumsrenovering från idé till genomförande Vi hjälper dig att förverkliga dina idéer och ser till att det blir ordentligt utfört. Under projektet har du kontakt med en projekt- ledare som ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt och enligt dina önskemål. Vi kan även hjälpa dig med ritningar på ditt nya kök och badrum och ta fram förslag på hur dessa skulle kunna se ut Skickliga hantverkare och alla behörigheter. Alla hantverkare är certifierade enligt Byggkeramikrådets riktlinjer. Det gör att du kan känna dig trygg i att arbetet sker på rätt sätt och blir professionellt utfört. Amhult Bygg & kakel: Vi jobbar med två olika avdelningar. Projektledning och förvaltning av bygg och entreprenadservice. För att du som kund ska känna dig trygg hos oss så har vi gjort avtal med några av Göteborgs duktigaste hantverkare. Vår specialitet är köks och badrumsrenoveringar, men gör även annan byggnation. Vi har alla garantier som behövs för att ni ska kunna känna er trygga med att anlita oss. Vi handahåller med Kakelsättning, Byggnation, Elinstalationer, VVS instalationer, samt byggstäd och total projektledning. Amhult Entreprenad: Det är få saker som engagerar människor så mycket som städning gör. Alla människor vill ha rent och snyggt omkring sig. Offentliga utrymmen som alltid är fräscha kan få företag och hela bostadsområden att verka mer attraktiva. Ett vanligt problem dock med städning är att många vet hur dem vill ha jobbet utfört, men inte alla vet hur man utför jobbet. Utbildning, kompetens och miljö är bara några faktorer man måste ta hänsyn till för att kunna nå en totalt godkänd kundupplevelse. Amhult profilerar sig som ett personligt städföretag med kunden i fokus. Vi erbjuder våra kunder färdiga paketerade tjänster, men även mer flexibla lösningar som passar vid era speciella behov. • kontorsstäd • fastighetsservice • hemstäd • flyttstäd • byggstäd • fönsterputs • ekonomi/admin

Kvalitetssäkring

Kontrollerat av BraByggare:

2018-06-04

Företagsuppgifter

  • Organisationsnummer: 556967-4384
  • Innehar F-skattesedel: Ja
  • Bransch: Firmor för byggnadssnickeriarbeten
  • Reg. datum firma: 2014-04-03
  • Registrerad för moms: Ja
  • Bolagsform: Aktiebolag

Ansvarsförsäkring och kreditvärdighet

  • Ansvarsförsäkring: Ja
  • Kreditkontroll: Kredit bevakas löpande, stängs av vid betalningsproblem
  • Försäkringsbolag: Länsförsäkringar
  • Bevakas via: Creditsafe

Svartlistning

  • Brabyggare: Ej svartlistad
  • Råd & Rön (gå till lista): Ej svartlistad

Kundomdömen

Här kan du se de senaste omdömen för Amhult Bygg & Kakel AB.

M

Badrums renovering

Badrumsrenovering av Amhults Bygg & Kakel, duktiga hantverkare rakt igenom. Allt löpte enligt schema och tidsplanering, bra med uppföljningar under hela byggprocessen. Allt kanon bra 👍💐💐💐 Varmaste rekomedationer till Amhults Bygg& Kakel.

– Mikael Almqvist (2018-04-13)

P

Renovering av badrum

Svar på Amhults svar nedan! - för det första har vi inte under något tillfälle uttryckt oss till någon av ERA leverantörer eller entrepenörer att vi är NÖJDA utan raka motsatsen! Vi har beklagat oss om missnöje samt arbete som återstår! För det andra ångest och stress som skapats är på grund av erat bemötande! Att ni är ett samtal bort är ju inte sanning då vi har kvar samtals historik på samtal som ej besvaras, sms som ej besvaras, mail som ej besvaras! Det enda ni gör med svaret nedan är att ni ännu en gång visa att ni inte tar ansvar och hävdar att det är fel på kunden! Era handlingar går definitivt inte ihop med erat svar nedan! Ex finns nedan och mer om ni så behöver! Konstigt att allt med Frej Johnsson löste sig hur smidigt som helst, dom fick dessutom städa upp efter er! Det gjorde dom utan något tjafs eller dåligt bemötande, dom tog på sig ansvaret Och inte la dom skulden på oss, som ni gör! Om ni är ett samtal bort Kanske ni kan börja med att besvara oss på dom samtal sms mail istället för att svara här för synes! Vi inväntar fortfarande svar från er via mail! Hoppas ni kan ta er tiden o svara oss där! Kan börja med och skriva att se över ditt val om du funderar på att anlita Amhult! Våran renovering var bestämt att ta 3 veckor, pågick i 2 månader utan avslut! Till slut tog vi in annat företag som avsluta arbetet! Jag ska försöka fatta mig kort då jag endast vill förhindra att nån annan utsätts för Amhult, då vi själva sökte förfullt på nätet efter recensioner, men endast hittade bra och positv feedback! Renoveringen var en enkel sådan, badum som renoverades vart nytt o vi ville endast unna oss något då vi var nyinflyttade! Alla hinder som uppstod skapades av Amhult själva! Dag ett river dom badrummet och det var bara början av en rad händelser som var rena mardrömmen! Under rivning missar dom ventilationenerna och det slutar med att vi har damm på båda våningar av huset, i alla hörn och kanter! I alla lådor alla skåp, garderob, skafferi ALLT vi äger och har låg under ett täcke av slippdamm! Jag kan skriva en roman om dom kommande veckorna, men sammanfattar med att det inte togs nåt ansvar överhuvudtaget. Alla ursäkter som fanns fick vi i alla dess former. Inte bara att det var vårat fel att dammet fanns bland våra privata tillbehör i lådor. Som ni kanske förstår så täcks inget sådant av din hemförsäkring, men Amhult försökte upprepade gånger att försöka lägga kostnaden på oss. Och vi fick sitta i telefon en hel dag för att lösa det istället för att bara ringa in en saneringsfirma på en gång. Att ta ansvar existerar inte, och allt som händer är allas fel förutom deras! " jag vet inte" är svaret du kommer få på alla dina frågor! -varför är det ett Hål i vårt grovkök? -"JAG VET INTE" - vad har hänt med luckan till tvättmaskinen, den är helt förstörd under tiden ni vistas här, samtidigt som hålet i väggen över tvättmaskinen helt plötsligt uppenbara sig. -"Jag vet inte" -När beräknas det att va klart? -"Jag vet inte" Att komnunicera ut för kunden att du inte vet hur du ska lösa allt som gått fel, vilket i de här fallet var allt från trasiga möbler, leveranser, felutfört arbete,hål o skador i vårat hem våra privata TILLBEHÖR?Skapar inte direkt trygghet! Jag var hemma för städ i två dagar och bygget stod stilla, varför? svaret på de när vi fråga dom var så klart "jag vet inte". Jag var även hemma vid tillfällen då jag mådde dåligt pga detta. Vid de tillfället var en entrepenör på plats som utförde ett arbete som tog han 1.tim max! De har dom fakturerat oss på 15 timmar! (Maila vid närmare beskrivning kring händelse) Lååååång historia kort så tröstas vi av Frej Jonson som amhult målat ut som boven roligt nog! Allt var Frejs fel! tur hade vi och mötte Frejs chef som stötta, lyssna o hantera vårt ärende som man göra när du som företag har en kund som är missnöjd och har frågor! Tips KÖPA ALLT DIREKT FRÅN FREJ dom utför dessutom renovering vilket jag inte visste! Det är synd att vi svenskar är så konflikt rädda och att vi låter företag som amhult att komma undan! Hade dettta inte påverkat vårat liv med och starta en familj hade jag aldrig tagit mig tiden och skriva det här. Detta handlar inte om pengar för mig, för pengar kan man alltid tjäna mer av, de handlar om den tiden man aldrig kan få tillbaka och de man gått miste om och skapa! Idag sitter vi med en bluffaktura som dom skickat med saker som de ej utfört eller önskat. Detta endast för att försöka kompensera för det prisavdrag och skadestånd vi yrkat på. Då dom självklart lägger på så mkt som möjligt för att "förlora" så lite som möjligt! Istället för att bita i det sura äpplet och göra rätt för sig. Jag orkar inte skriva mer detaljerat då de kommer bli flera sidor läsning, men du är mer än välkommen att kontakta mig vid vidare frågor! Amuhlt ni kan bespara oss på ett svar på denna recension och istället göra rätt för er!

– Per (2017-12-23)

Hantverkarens svar

Kära kund! Det är alltid tråkigt när du som kund är missnöjd med hur din renovering artar sig under byg-gets gång. Det är ännu mer tråkigt att hör att ni är missnöjda med vårt jobb när ni till oss och alla hantverkare/leverantörer som varit hos er att ni är så nöjda med ert fina badrum. Att ni haft problem och otur med en leverantör som vi har rekommenderat är väldigt tråkigt men då vi och leverantören gjort allt som vi kunnat med att skynda på och kompensera för er fördel så blir vi väldigt ledsna över era påhopp om hur dåliga Amhult Bygg är. Amhult Bygg har inte gjort ett enda fel i er renovering utan allt är professionellt utfört enligt alla gällande byggregler och garantier som marknaden kräver. Dom flesta problem uppstår då kunden själv lägger sig i renoveringen och diskuterar med dom olika hantverkarna. Det är där-för som vi på Amhult Bygg jobbar med professionell projektledning och därmed håller i denna och dirigerar hantverkana hur renoveringen ska utföras och flyta på. Nu vet vi att delar att familjen har problem med ångest och har tagit vissa delar väldigt per-sonligt då vissa leveranser har varit fel/skadade och renoveringen pga av detta har dragit ut på tiden men utan dessa fel på möblerna så hade vi avslutat renoveringen på 3-4 veckor. Men tillsammans med våra hantverkare och leverantörer så har allt blivit bra och till belåtenhet och ni har fått god kompensation för detta. När problem eller andra frågor uppstår så är det alltid bäst att kontakta Amhult Bygg direkt på telefon eller genom personliga besök och inte hota leverantörer och använda ett hotfullt språk genom mail och sms. Detta ger dåligt stämning och det blir svårt att hjälpa er att åtgärda era önskemål. Vi på Amhult Bygg önskar ett gott nytt år

J

Renovering av litet badrum, 1,50 x 2,20

Mycket bra utfört arbete av väldigt trevliga och duktiga hantverkare. Rekommenderas !

– Jan (2017-11-28)

A

Toalett plus duschutrymme

Är mycket nöjd med mitt badrum som Amhult totalrenoverade i februari. Det gick fort och smärtfritt utan problem. Vi hade bra kommunikation och jag visste hela tiden vad som hände. Tack så mycket.

– Agneta Stridbar (2017-05-15)

Renovering av badrum

Bra

  • Föregående
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nästa

Kontakt

På brabyggare.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen för dig. Läs mer om hur vi använder cookies här...