Vanliga frågor från hantverkare

Här har vi listat några av de vanligaste frågorna vi får in från er. Hittar du inte svaret du söker här så kontakta oss gärna så hjälper vi dig!

 

Hur blir jag medlem och vad kostar det?

Hur fungerar omdömena?

Kan man prova tjänsten först?

Vad tycker andra hantverkare om tjänsten?

Vad finns det för medlemsförmåner?

Varför får jag inga anbudsförfrågningar via mailen, det kommer ju in jobb?

Hur kommer jag till “Mina sidor” och hur uppdaterar jag min Profilsida?

Varför är profilsidan och omdömena viktiga?

Hur byter jag lösenord på BraByggare?

Hur säger jag upp mitt medlemskap?

Varför får jag jobbförfrågningar, jag har ju inget abonnemang?

Varför har jag fått en faktura, jag har ju inget abonnemang?

Går det att annonsera på brabyggare.se?

Får jag nån bonus om jag rekryterar nya medlemmar?

Hur många förfrågningar får man per dag och hur är det med helger?

Vad har ni för garantier att jag får några jobb alls?

Ni har ingen kategori för min hantverksgrupp, går detta att ordna?

Hur blir jag medlem och vad kostar det?

Roligt att du är intresserad, du kan läsa om våra abonnemang här.

Hur fungerar omdömena, kan vem som helst ge ett omdöme?

Bara de kunder som har anlitat ditt företag via BraByggare kan sätta ett omdöme på dig. Vi kan även kontakta några av din tidigare referenskunder för ett omdöme om du ber oss om det. Läs mer här om hur omdömena fungerar.

Kan man prova tjänsten först?

Om du vill prova tjänsten innan du bestämmer dig så har vi provmedlemskap. Då kan du se vilka förfrågningar som kommer in och se hur tjänsten fungerar för dig. Du kan dock inte komma i kontakt med kund, då måste man vara betalande medlem. Kontakta oss så hjälper vi dig!

Vad tycker andra hantverkare om tjänsten?

Vi har många nöjda kunder här kan du läsa mer om vad de säger.

Vad finns det för medlemsförmåner?

Du kan spara flera tusen kronor per år via våra medlemsförmåner. Beijer Byggmaterial är en av våra två ägare, via dem erbjuds förmånliga priser. Vi har även rabatter hos IF och Tele2.

Varför får jag inga anbudsförfrågningar via mailen, det kommer ju in jobb?

Den vanligaste orsaken är att det har blivit något problem med din mailadress. Antingen har du kanske bytt mailadress eller så kanske vi har registrerat fel. En annan anledning kan vara att våra mail fastnat i ditt skräpfilter. Det kan du undvika genom att lägga till “byggare@brabyggare” till din adressbok. Du kan alltid även logga in med dina användaruppgifter via vår hemsida om du vill kunna se dina förfrågningar. Har du problem med mailen så kontakta oss så hjälper vi dig.

Hur kommer jag till “mina sidor” och hur uppdaterar jag min profilsida?

Du måste logga in på tjänsten för att kunna komma in på “mina sidor”. När du är inloggad så visas det i menyraden och det finns då menyval för “mitt konto”, “Meddelanden” med mera och det finns även ett menyval för “min profilsida” om du vill uppdatera uppgifterna där om ditt företag och om dina referensjobb.

Varför är profilsidan och omdömena viktiga?

Profilsidan är ditt skyltfönster mot kunderna och ju bättre du ser ut där desto större är chansen att de väljer just dig. Kunderna tittar på och jämför profilsidorna från de företag som besvarat deras förfrågningar.

Omdömena är ditt viktigaste säljargument, de allra flesta av våra kunder tittar på omdömena i första hand när de ska välja leverantör. Har du inte fått några omdömen ännu på tjänsten så kontakta oss så hjälper vi dig och kontaktar några av dina tidigare referenskunder.

Hur byter jag lösenord på BraByggare?

Du loggar in på tjänsten och går in under “mina sidor” och menyvalet “mitt konto” så kan du ändra lösenord. Har du däremot glömt ditt lösenord klickar du på “Glömt lösenord” på inloggningssidan.

Hur säger jag upp mitt medlemskap?

Om du vill säga upp ditt abonnemang så måste du kontakta oss på byggare@brabyggare.se och säga upp ditt abonnemang. Du måste säga upp abonnemanget senast dagen innan din nya abonnemangsperiod har påbörjats. Datumet framgår under kontostatus när du är inloggad.

Varför får jag jobbförfrågningar, jag har ju inget abonnemang?

Många av våra kunder börjar med ett provmedlemskap, kanske är det ett sånt du har? Det är kostnadsfritt och då kan du se förfrågningar som matchar din sökprofil men inte komma i kontakt med kunden. Kontakta oss om du ha problem med detta så hjälper vi dig.

Varför har jag fått en faktura, jag har ju inget abonnemang?

Det kan bero på att du har glömt säga upp ditt abonnemang eller att någon av dina kollegor har beställt ett abonnemang utan din vetskap. I vissa enstaka fall kan det vara att någon annan person använder ditt företags uppgifter på ett bedrägligt sätt. Kontakta oss omedelbart om du misstänker detta.

Går det att annonsera på BraByggare.se?

Att annonsera på BraByggare.se är ett mycket bra sätt att nå kunder som just nu ska investera i ett byggprojekt. Är du medlem kan du nå kunder i din kommun genom vår tjänst Startsideannons. Det är ett bra sätt att öka direktförfrågningarna till just ditt företag. Här kan du läsa mer om hur du kan synas på vår startsida i din kommun, annonsera på brabyggare.

Får jag någon bonus om jag rekryterar nya medlemmar?

Vi är alltid intresserade av nya duktiga medlemmar. Om du rekryterar en ny medlem till oss så lägger vi på två extra månader på ditt medlemskap om de blir godkända och du har talat om för oss att de kommer via dig.

Hur många förfrågningar får man per dag och hur är det med helger?

Hur många förfrågningar du får per dag beror på hur din sökprofil ser ut och vilken säsong det är på året. Vi förmedlar ca 1 500 och 2 000 förfrågningar per månad under högsäsong som är april-maj och september-oktober och ca 50% av det under lågsäsong som är i december. Vi skickar ut varje förfrågan till 50 företag i taget, och till fler efter några dagar om den inte är fullbesvarad. Vi skickar ut förfrågningar även under kvällar och helger, det är olika vilka tidpunkter som våra kunder föredrar.

Vad har ni för garantier att jag får några jobb alls?

Om du har besvarat alla de förfrågningar vi har skickat till dig och ändå inte fått några jobb så förlänger vi ditt abonnemang sex månader gratis om du kontaktar oss för att du ska få ut det du hoppades på av tjänsten. Vi kommer då även att hjälpa dig med tips och förbättringar för att det ska fungera bättre. Läs gärna också om hur du maximerar nyttan av ditt medlemskap.

Ni har ingen kategori för min hantverksgrupp, går detta att ordna?

Vi försöker gärna hjälpa till med det om du kontaktar oss.

På brabyggare.se använder vi kakor (cookies) för att förbättra användarupplevelsen för dig. Läs mer om hur vi använder cookies här...