Första intrycket är allt. Stick ut och skriv ett personligt meddelande till dina potentiella kunder när du svarar på en förfrågan. När du svarar på en förfrågan får du alltid upp möjligheten att skriva ett meddelande som skickas till kunden. Skriver du ingenting används vårat standardsvar per…
1. Kontakta kunden I samband med att du svarar på en förfrågan kan du skicka med ett meddelande. Använd med fördel sparade svarsmallar som du enkelt kan återanvända. Men se sedan till att du följer upp ditt meddelande med ett samtal eller mail. Det ökar chanserna att kunden väljer just ditt…
Självklart vill vi ge dig som är medlem hos oss på BraByggare praktiska tips kring hur du får ut mer nytta av ditt medlemskap hos oss. Alla tips är baserade på dels våra egna mångåriga kunskaper i branschen men framförallt erfarenheter från andra byggare. Ställ in din sökprofil Anpassa…
Vi rekommenderar alltid att kund och hantverkare skriver ett ordentligt avtal. Det tydliggör förväntningar kring vad arbetet omfattar, överenskommet pris med mera och det är även viktigt i händelse av en tvist. Mallarna nedan är utarbetade av Konsumentverket i samarbete med Byggföretagen och…